Wednesday, December 9, 2009

Åååå

Igår skickade jag in arbetsproverna. Så skönt att ha fått det gjort. Men det känns lite läskigt att en grupp profissionella människor ska bedöma dem. Aja vi får se hur det går.
Nu ska jag skicka in mina betyg, personligt brev och så måste jag göra ett engelska test som kostar 2000 spänn. Inte kul.

Måste börja söka jobb igen, vilket jag verkligen inte orkar. Jag vet säkert 10 personer som är arbetslösa. Det är jätte svårt att få jobb nu. Jag har haft väldigt tur med de två enda jobben jag har haft. Det är jätte tråkigt att butiken kommer läggas ner men den kanske kommer öppnas i Stockholm istället.
Utställningen kommer äga rum i butikslokalen iallafall. Det blir i slutet av Januari. Jag tror att jag är klar med 9 tavlor. Ska försöka måla 9 till eller fler. Nu kan jag måla vad jag vill. Har ingen aning vad jag ska måla. Men det är bara att måla på så blir det någonting.
Jag brukar komma in i olika perioder när man bara kör på samma tema. Brukar tänka att jag inte kan måla samma sak igen. Men så ska man inte tänka. Om man vill måla 20 olika tavlor med apor så gör man det. Tills man har lust att måla något annat.

Jag tror att jag kommer trycka nya motiv vid löning. Det kommer bli de första tjej t-shirtsen eller linnen i större upplaga. Vet inte riktigt vad jag ska trycka än. Men ska försöka komma på något och lägga upp så får ni rösta vilken som är bäst.

1 comment:

Sarah said...

ser fram emot att se hur linnen/tshirtarna kommer se ut