Saturday, December 5, 2009

Work

Sitter på jobbet. Det är kallt och inga kunder. Jag ser hur folk går förbi med massor av kassar och påsar. Desperat shopping i julkaos konsumtionen.
Jag har inte fattat att det är jul snart. Jag har inte julpyntat eller någonting och har inte heller köpt några julklappar. Annars brukar jag vara super julig av mig.
Men nu har jag varit helt inne i mitt.
Arbetsproverna måste bli klara så fort som möjligt. Ska försöka bli klar imorgon. Sedan ska de fotas och skickas in.
Det kommer vara så skönt efteråt. Allt annat måste senast vara inskickat i juni.
Måste även söka till Konstfack och Beckmans, sista ansökningsdagen är i Mars.
Om jag har råd vid löning ska jag starta eget. Nu ska jag försöka starta en egen webbsida och i framtiden öppna en webbshop.
Vill trycka flera plagg. Nästa gång ska jag trycka linnen och tjej t-shirts. Men problemet är pengar. Efter nyår blir jag arbetslös. Igen.
I januari kommer utställningen äga rum. Då har jag iallafall något att sysselsätta mig med och förhoppningsvis så tjänar jag lite pengar.

2 comments:

Anonymous said...

Ska du också söka Konstfack? Ååh vad jag vill göra det, men har inte tagit reda på vad som krävs än! Läser om olika skolor just nu. Tänkte fråga om mna fick komma o titta på dom olika skolorna o se va som passar just mig. Faaan så spännande för din skull! =)

Amara said...

Vad roligt. Vad ska du söka för kurs?
Det är inte så mycket faktiskt som man behöver skicka in, fast nu jämför jag med det jag gör nu och det är hundra gånger värre haha.
Gör det! Det är jätte bra.
Har varit på både konstfack och beckmans och de verkar jätte bra.
Älskar konstfacks lokaler. Har ju varit en gammal fabrik. Allt är jätte högt i tak, stort och vitt.