Friday, January 15, 2010

Inspiration



Blu är en stor inspirations källa. Han är otroligt begåvad.
Vid löning ska jag börja måla på väggarna i lokalen. Blev lite inspirerad av blus och runs väggar. Ska nog göra någon vägg svart/vit med olika figurer. Vill måla överallt men lokalen är väldigt stor så vet ej om jag hinner.
Har funderat på att göra skulpturer som ska slingra sig runt på väggarna eller stora långa gosedjur men får göra det om jag får tid över.

För de som undrar när utställningen blir så är det den 6e Februari i Uppsala. Flyer kommer upp snart.

5 comments:

abbe said...

Din tavla blir riktigt fet får mkt inspiration av dina grejer ser fram emot utställningen keep it up!

Amara said...

Tack, vad roligt :)
Målar du något själv?

elin. said...

jag älskar blu. och dina nya tavlor är och kommer bli sjukt snygga! är sugen på att ta en titt på utställningen du ska ha:)

abbe said...

jo jag målar hyfsat mycket men mindre än vad jag skulle vilja.. skolan tar mycket tid och så men målar det gör jag provar på det mesta faktist nästa projekt är att lära mig sticka ska gå kurs hos min granne på torsdag :)

Amara said...

elin

tack :)du borde ju komma förbi

abbe
men det är bra, skolan är viktigt så det ska man ta först.
Haha va roligt. Ska du sticka något speciellt ?
Har du någon sida med dina grejjor?