Tuesday, February 9, 2010

Konsten

Idag var det två sköna snubbar som kom in och kolla på mina tavlor. De stod i ca 50 minuter och analysera min konst. Det var så kul att höra vad de sa och hur de tänkte. Jag tänker aldrig när jag målar, vad jag gör eller vad det ska föreställa. De stod och undrade åt vilket håll motivet kom ifrån. De sa att jag borde göra en film med ett mönster som skulle forsa ner i olika färger och tempon. Haha
Första besökarna idag var turister igen. Folk står verkligen och stirrar utanför men de kommer inte in. En stod och gömde sig bakom skyltdockan för att jag inte skulle se honom medan han stod och titta.
Jag måste be mina kompisar vara statister så att folk vågar sig in.
När folk frågar om det är jag som är konstnären är det jätte konstigt att svara ja. Jag ser mig verkligen inte som en konstnär. När är man en konstnär egentligen?

2 comments:

abbe said...

känner igen det där med att man inte ser sig själv som konstnär, men dina verk är helt galet bra måste jag säga. du är en konstnär helt klart.

Art by Lisa Lans said...

snygga tavlor