Sunday, April 11, 2010

Lite som Picasso

Halva vårt vardagsrum börjar transformeras till en ateljé. Färg och dukar överallt. Det är mysigt men problemet är att det inte får plats. Jag vill verkligen skaffa en ateljé.
Alltid när jag målar så håller jag på med 3-4 tavlor på en gång. Jag kan inte börja med en tavla och avsluta den utan jag hoppar fram och tillbaka mellan tavlorna.
Jag såg att Picasso var likadan. Men det är bra för då tröttnar man inte på motivet och om man fastnar med en tavla så kan man börja på en annan. Sen får man inspiration av den nya tavlan så kan man sedan fortstätta på den första.
Nu har jag 3 tavlor igång som jag hoppas att bli klar med denna vecka.

3 comments:

therickardnilsson said...

Det där är faktiskt ett fantastiskt vis att arbete på!:) Själv brukar jag inte ha orken/degen till att köpa så många dukar på en gång tyvärr:S

Nice blog btw! Hittade hit genom code26:)

Ola said...

den där me gul bakgrund var jäkligt skön, är den färdig, pris?

Amara said...

Ola

Tack. Ja den är klar. Kika in på kategorin Tavlor där står mått och pris.
3000:- kostar den :)