Wednesday, April 14, 2010

Sneakerväder

Äntligen är våren här. Så nu kan man använda sina sneakers igen.
Det finns så många par skor som jag vill ha just nu. Fast så är det alltid för mig. Men just nu vill jag nästan bara ha diskreta sneakers. Rätt ovanligt för att vara jag.
Det är så tråkigt att vara tjej och gilla sneakers i Sverige. Det händer aldrig något i den fronten. I USA händer det massvis. Femalesneakerfiend är en grupp tjejer som skriver om sneakers och har olika events. Ibland kör de bara gatherings där de grillar och har trevligt och har på sig flashiga skor. Andra gånger har de samlats och målat på sneakers. De hade nyligen en photoshoot, då åkte de runt i hela USA och fotade tjejer som älskar sneakers. Bilderna kommer sedan att bli en bok som heter girls got kicks.
Jag har funderat på att starta något liknade här i Sverige men det verkar inte som tjejer har samma passion för sneakers här. Jag vet runt 3 tjejer som är galna i sneakers och som har mycket. Det måste det ändras på.

Jag ska göra en ny header. Jag har en skit bra idé men frågan är om den blir som jag har tänkt mig.

4 comments:

kissemurr said...

mjåa..den där bilden e ju nästan perfa som header ändå..om den varit bredare iofs :)

Amara said...

:P ja har ju den större. Men jag vill ju inte bara ha en sneakerheader

Matilda said...

jo, ta det till sverige! det låter ju asfett. jag är pepp! grattis i efterskott btw.

Annie said...

asså jag ÄLSKAR sneakers. mitt problem är att jag bott på hundra olika ställen de senaste åren och aldrig haft någon fast punkt så har lixom slängt sneakers kors å tvärs, använt ett par tills de dör lixom just för att jag inte kan flytta runt med dom.

sen är mina ben så jävla ugly i allt annat förutom vita skor typ. å har man stora fötter ser det nästan bättre ut med tygskor.

men nu när ja flyttar hem igen. då jävlar :)