Friday, May 7, 2010

Finger Kladd

Idag fick jag experimentera lite på jobbet. Jag fick kladda färg på ett transferpapper med fingrarna. Man limmar sedan papperet med ett pulverlim så att transfern ska få fäste på plagget. Papperet åker sedan igenom en ugn så att färgen och limmet torkar. När det är klart så lägger man papperet på plagget och trycker med en transferpressare som har 150 grader. Då fastnar färgen på plagget så kan man dra bort papperet.
Har kollat på olika t-shirts hos olika återförsäljare. Har nog bestämt mig för vilka t-shirts jag ska beställa till mina riktiga t-shirts. De ska screentryckas. Ska även göra transfer som ska tryckas i nacken och på ärmen.

9 comments:

ABBE said...

Nice tisha!

Ser fram emot kommande plagg!

Amara said...

Tack :)
Har du några önskningar på något motiv?
Om jag ska göra något som liknar en tidigare tavla eller skiss?

ABBE said...

Hmm... Något som direkt poppade upp i skallen va ifall man skulle göra nått coolt med en grammofon eller en boombox eller nått liknande... Det dinns ju mycket sånna motiv redan men de är oftast skit tråkiga även om det är softa märken som gjort den typen av tryck. Annars så är nog in your face idén min favorit hittills, gillar även mönstret på "12 våningar".

En fråga: Finns det något ex kvar av den lila teen?

Amara said...

JAg har också tänkt på boombox men de känns som de har gjorts så många gånger.

Ahh jag har tänkt göra någon liknade gubbar med gubbar i. Och även något slags mönster.

Jag tror det. Fast den är slut i vissa storlekar. Vilken storlek har du`?

ABBE said...

Låter nice!, jag har storlek l-xl medium i värsta fall :)

Amara said...

Large är slut. Har XL kvar och en Medium kvar.

ABBE said...

Okej hur tight är mediumen? Annars funkar xl med.

Amara said...

Den är ganska liten. Men du köpte xl förra gången väll?

ABBE said...

xl sitter bra, lär dock invänta lite pengar då jag klippte 2 par billiga jordans denna månad. Man är ju student så man har inte så stora summor att röra sig med :)