Friday, June 18, 2010

Bizzniz woman

Dessa krokodiler började jag göra när jag var ca 10 år. Jag tror det var min mamma som hade hittat en på gatan. Jag älskade den och ville lära mig hur man gjorde. Jag satt och studera den ett tag och började sedan förstå hur man gick till väga. Efter ett tag blev jag grym och kom på olika slags krokodiler. Jag gjorde en egen bok där jag hade ett 20 tal olika modeller som beskrev exakt hur man gjorde. Började sedan göra sköldpaddor och även coalabjörnar. Fick massa beställningar när jag var 11-12 och sålde hur många som helst. Alla i min klass hade dem som nyckelknippor. Hade alltid pengar så jag kunde köpa godis.
När jag var ännu yngre ritade jag teckningar som jag sålde genom att gå runt och knacka dörr haha.

1 comment:

Tini said...

haha söta krokodiler =) han såg att jag kommenterat din blogg o sa de :P världen är bra liten!