Thursday, June 10, 2010

Pain

Såhär ser min fina skalle ut haha. Lite coolt men samtidigt creepy. Jag har haft tandställning nu i ett halvår men ska ha ca ett år till.
Jag var med om en allvarlig olycka när jag var 3 år. Jag slog ut nästan alla mina mjölktänder och "vuxentänderna" blev skadade. Har haft många komplikationer med den ena framtanden som blev missbildad av den stora smällen. Trots allt detta fick jag inte tandställning av folktandvården även fast de hade sagt att jag skulle få det.
Till slut fick jag nog och gick till världens bästa privattandläkare som hjälper mig nu. I januari drog jag ut två tänder och det var hemsk. Jag var bedövad i hela käften åkte hem med halsduk över näsan eftersom jag inte hade känsel och kände inte att jag dreggla och bloda ner mig själv. Kom hem och la mig och tyckte mest synd om mig i hela världen.
Ska även dra ut ena framtanden fast det blir när jag är klar med tandställningen. Ska få en skruv inborrad i käkbenet och en protes ska skruvas fast.
Just nu gör det skit ont för jag har varit hos tandläkaren och de har spänt tandställningen yttligare. Det är lite jobbigt att ha tandställning när man är såhär gammal men jag måste få det gjort. Har även inspirerat en vän som också ska skaffa tandställning i sommar.
När jag är klar med detta kommer jag vara gladast i världen.

No comments: