Friday, July 2, 2010

Svar

Kul att få svara på era frågor!Tar med några jag fått tidigare i veckan också.

hoho, är de du som gjort midsommar filmen? isof vad använde du för kamera? och vad använder du för kamera när du tar dina bilder? :)
Nej det är min grymt duktiga vän som har gjort den. Han filmar och klipper ihop små filmer ibland. Han använder en systemkamera Nikon D5000.
Jag fotar mina bilder med en systemkamera från Nikon också fast en D60. Fotar ibland med min iphone men de bilderna suger. Men nu är jag sugen på att köpa en D5000 för jag är fett avis.

Är du nå sportintresserad och isånafall. Följer du fotbolls VM något. Vilka hejjar du på isånafall nu när Sverige inte är med ?
Nej jag är inte sportintresserad alls nästan. Jag har kollat lite men somnar på min pojkvän oftast. Men detta VM är tråkigt. De filmar hela tiden och grinar för minsta lilla. Jag hejade på Chile men såg bara sista matchen mot Brasilien. Det ändra bra som hände i den matchen var att jag åt den godaste honungs melonen i hela mitt liv.

Från vilka onlineaffärer brukar du köpa dina kläder? Har själv vart intresserad av att handla på karmaloop förut men har hört att frakten blir sjukt dyr :/
Jag handlar från karmaloop och drjays. Ja det är det som är nackdelen men att handla kläder från nätet. Det är inte bara frakten utan det är det tullen också. Tullen är värst. Beställde kläder för 3000 en gång fick betala 1200 i tull.
Men det är helt klart värt att beställa. Finns ju inga butiker med snygga unika tjejkläder i Sverige tycker jag. Alla mina kläder har jag beställt i stort sätt.

Vad har du för påbrå ?
Tack för en härlig och färglad blogg !
Svar: Mina föräldrar är från Chile. Men får ofta höra att jag ser ut att komma från alla världens hörn och kanter.Tack så mycket :)

Hej, undrar vilken sida du beställer dina skor ifrån?? Blir sjukt sugen på att beställa men det verkar så osäkert samt svårt o veta så att storleken blir rätt. Brukar det bli fel ibland?
Jag beställer från pickyourshoes och ebay. Ja det blir ofta fel speciellt om man aldrig ägt den modellen förut. Så jag rekommenderar att gå till en sneakerbutik och testa den modellen om den finns innan du beställer. Fast det har hänt mig att jag beställde exakt samma modell som ett par jag har. Men det var stor skillnad endå.

Hur många par äger du?
Jag vet inte riktigt. Kanske runt 50-60 just nu om man räknar alla sneakers jag har. Annars har jag runt 40 som är hyffsat fräsha.

Hur länge har du samlat på riktigt? Kunde du ens börja innan gymnasiet?
Hmmm jag började på riktigt för två år sedan. När jag fick heltidsjobb.
Ja det är grymt svårt på gymnasiet då prioterar man andra grejer mest. Fast köpte en del skor då med. Så levde utan nått bara jag fick mina skor haha

No comments: