Saturday, December 22, 2012

Things changes

Inte skrivit på ett tag. Hänt mycket i mitt liv på kort tid. Förhållanden ändras, livet ändras.
Satsat allt på konsten och lever i min ateljé som en sann konstnär.
2012 var mitt år. Drakens år. Jag tycker nog det stämmer. Har gjort många viktiga beslut och känner att jag hittat mig själv. Det jag har lärt mig är att man ska tänka på sig själv och känna efter vad man verkligen vill i sitt liv. Vi lever bara en gång. Man har bara en chans och man måste göra det man vill. Man skapar sina egna möjligheter, ingen som kommer komma och ge dem till en. Alla kan göra det så länge man bara vill och kämpar för det.
2012 har jag levt helt på min konst. Sa upp mig från mitt heltids jobb november 2011. Har verkligen varit tufft, inte haft pengar. Sålt tavlor för att köpa mat. Men även fast jag inte haft en krona har jag känt mig lycklig för att jag kunnat göra det jag vill göra. Folk frågar hela tiden om jag går runt och tjänar massa pengar. Men det är inte det som är det viktiga. Så länge man klarar sig och gör det man älskar så kommer man så småningom att lyckas. Allt hårt jobb jag lagt ned känner jag nu att det lönar sig. Det är bara att kämpa och aldrig ge upp.

It was a long time i posted on here. A lot of things have changed in my life in short period of time. Relationships change, life change. Art is my life now. Living at my studio at the moment as an true artist. 
2012 was my year. The year of the dragon. I feel like it's been my year. I've made important decisions in my life to find myself. I've learnt that you have to think about what you really want of your life. Time flies and we only have one shot. You can make the best of it. No one will come and give you all these opportunities. You have to be out there and really want it. 
This year i've been doing art full time. I quit my job in november 2011. It's been hard. A struggle but it's a hussle. Sold pieces for food. I may not have money but i had time to do what i love. If you do what you love money isn't a problem and i think it's just going to be a bonus when you succeed. 
Work hard, stay strong and never give up.

3 comments:

Edip Ertan said...

I gots your back, stand strong! Du har redan lyckats men jag hoppas det blir succé i större utsträckning för dig. Gott nytt 2013!

Amara Por Dios said...

tack Edip!!!! gott nytt årrrr

AnaOgräset said...

BIG UP Amara att du satsat allt och vågat. Önskar dej all lycka, du inspirerar mej massa! /Ana